donderdag 27 november 2008

3D Periode 1




Met dit vak had ik deze periode de minste moeite. We moesten tien objecten kiezen die we interessant vonden, en daar alle interessante eigenschappen van noteren. Daarbij moesten we onder meer kijken naar vorm, kleur, hoe het object aanvoelt, wat de functie is enz. Daarna werd het tiental objecten teruggebracht naar drie, de objecten die de meest interessante eigenschappen hadden.


Van elk van die drie objecten moesten dan uiteindelijk drie nieuwe objecten ontstaan die alle interessante eigenschappen van de bestaande objecten hadden.


Ik had bijvoorbeeld als een van de objecten een zachte rubberen bal gekozen met allemaal friemens eraan. Als eigenschappen had ik bijvoorbeeld de felle, opvallende kleur, de friemels, de zachtheid, en nog wat eigenschappen. Als nieuw object heb ik daar een kussen van gemaakt. Ik had een opblaasbaar kussen gekocht, en die half gevuld met water. Daarna heb ik zelf een sloop gemaakt, en die geel geverfd, waarna ik er ongeveer 500 kleine friemels van satijnkoord aan gemaakt had. Het kostte me veel werk, maar het eindresultaat was best goed.




Ik had veel lol in deze opdracht, en ik was best tevreden over de mijn uiteindelijke resultaten. Alleen was mijn proces hierbij dus ook niet helemaal vloeiend verlopen, dus voornamelijk daardoor had ik nog maar net een voldoende.


Maar toch ben ik aardig tevreden, omdat ik de opdracht begreep en lekker aan de slag kon.

Geen opmerkingen: